روش های زیبایی پوست
نوشته شده توسط : فاطمه

روش های زیبایی پوست

روش های زیبایی پوست  پوست صورت شما یکی  از قسمتهایی است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و در عین حال  آسیب پذیر می باشد . بنابراین توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است. برای آنکه پوستی سالم و شاداب داشته باشید ، باید نکاتی  را مورد توجه قرار دهید. امروزه روش های زیبایی پوست بسیار مهم است .

 

روش های زیبایی پوست

 

زیبایی پوست و زیبا ماندن یا به بیان دیگر جوانی و جوان ماندن تا حدود زیادی به سلامت پوست بستگی دارد برای این‌که سلامت پوست  شما حفظ شود. در اینجا روش های زیبایی پوست را ارائه می دهیم، از مهمترین روش های زیبایی پوست تمیزی، تقویت و تغذیه درست و مناسب پوست است.

 

 

تمیزی پوست از روش های زیبایی پوست

از روش های زیبایی پوست ،تمیزی آن است .وقتی آرایش می‌کنید، وقتی می خواهید  بخوابید یا زمانی که  از محل کار بازمی‌گردید، وقتی چند ساعتی را در بیرون  از خانه می گذرانید . وقتی که شما فعالیت زیادی  داشته‌اید که باعث عرق کردن شما می شود و شما پوستتان بخوبی نفس نمی‌کشد، برای حل این مشکل باید انواع روش های زیبایی پوست را برای حفظ سلامتی پوستتان به کار ببربد.

 

 

شستشوی پوست با آب از روش های زیبایی پوست

از دیگر روش های زیبایی پوست، شست‌وشوی پوست با آب است که از ساده‌ترین روشهای پاکسازی پوست است.زمانی که صورتتان  به دلیل کار عرق کرده باشد  و از بیرون و آلودگی هوا به درون خانه وارد می‌شوید، شست دست و صورت  بهترین  چیز برای پاکسازی پوست است .حتی ممکن است گاهی به دلیل آلودگی های زیاد مجبور شوید کل پوست صورت و بدنتان را بشویید.

 

طریقه کرم زدن پوست از روش های زیبایی پوست

از دیگر روش های زیبایی پوست طریقه کرم زدن پوست است .بسیاری از خانم‌ها و برخی آقایان از کرم برای پوست دست و صورت خود استفاده می کند . این راهی مفید برای حفظ لطافت پوست است؛ به‌ویژه برای محافظت از آن در شرایطی که در برابر آفتاب یا سرمای خشک پاییز و زمستان هستید.

 

 

 

با این حال، مالیدن کرم به پوست. اگر به‌درستی نکات آن در نظر گرفته نشود مضراتی هم دارد؛ کرمی که بیش از نیم ساعت روی پوست مانده است سبب بسته شدن منافذ پوستی شده، آلودگی‌هایی چون غبار خاک و دوده را با قدرت بیشتری جذب می‌کند. از این رو، وقتی کرم می‌زنید، آرام و ملایم و دایره‌وار پوست خود را ماساژ دهید و پس از گذشت 20 تا نهایتا 30 دقیقه با استفاده از تکه‌ای پنبه بهداشتی که کمی هم مرطوب شده باشد چربی کرم را پاک کنید. افزون بر این، هیچ گاه نباید با پوستی که روی آن کرم زده شده به رختخواب بروید و حتما پیش از آن پوست را از بقایای کرم پاک کنید.بنابراین کرم زدن به روش درست هم از روش های زیبایی پوست می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

تقویت پوست از روش های زیبایی پوست

دیگر روش های زیبایی پوست ،تقویت پوست می باشد.تقویت پوست  شامل ماسک‌ها، مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌های ویتامینه، ماساژ دادن پوست و… از روش‌های تقویت و پیشگیری از افتادگی پوست است.

 

روش های زیبایی پوست و مراقبت از آن

 – از کرم ضد آفتاب در زمان خروج از منزل حتما استفاده کنید.  در استفاده از کرم های ضدآفتاب از کرمهای  با SPF بیشتر از 30 استفاده کنید. از کرم ضد آفتاب تنها در فصل تابستان  استفاده  نکنید بلکه از آنجایی که آفتاب در تمام فصول می تابد شما باید از کرم  ضد آفتاب در هر فصلی استفاده کنید.پس نتیجه می گیریم استفاده مناسب از ضدآفتاب هم از روش های زیبایی پوست می باشد.

 

-نوع پوست خود را بشناسید. چرا که رفتار مناسب با پوست از روش های زیبایی پوست است.اگر پوست شما خیلی چرب است، از کرمهای بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم های چرب استفاده کنید.بنابراین توجه به نوع کرم مصرفی هم از روش های زیبایی پوست می باشد.

 

 

– سیگار نکشید سیگار باعث می شود پوست شما آسیب جدی ببیند و پوست شما را پیرتر نشان می دهد . سیگار باعث می شود پوست  شما نازک تر و ضعیف تر شود  و به همین دلیل  پوست شما دچار چین وچروک  می شود و زیبایی آن از دست می رود.بنابراین از روش های زیبایی پوست،عدم مصرف سیگار می باشد.

 

 

–  در هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی حتما از تاریخ مصرف آنها مطمئن شوید تا دچار ناراحتی پوستی یا چشمی نشوید. مواد آرایشی را بیشتر از سه ماه نگه ندارید . هنگامی که یک ماده آرایشی را برای اولین بار استفاده می کنید به تاریخ مصرف آن دقت کنید.چرا که استفاده از مواد آرایشی خوب از روش های زیبایی پوست می باشد.

 

 

  زیبایی چهره

زیـبـایی چهره در زنان تقریبا یـک عـامــل بسـیار حیاتی  و مهم می باشد. امروزه تقریبا تمام زنان به ظـاهر و جذابیت و روش های زیبایی پوست چهره خود اهمیت می دهند.

 

 

در جامعه معمولا خصوصیات مثبت به زیبا رویان و خصوصیات منفی به  افراد نازیبا و غیر جذاب نسبت داده میشود. روش های زیبایی پوست زیادی بر زیبایی چهره قرد تاثیر می گذارد یکی از روش های زیبایی پوست که در چهره تاثیر می گذارد نوشیدنی و مواد غذایی است.در زیر نوشیدنی هایی که بر زیبایی چهره اثر می گذارد  نام برده شده است.

 

 

 

نوشیدن آب از روش های زیبایی پوست

مصرف مقدار کافی اب آز چیزهایی است که برای عملکرد سالم بدن ضروری است و کمک می‌کند تمامی اندام‌ها و ارگان‌ها درست‌ کار خود را انجام دهند  . بنابراین با نوشیدن آب کافی، از روش های زیبایی پوست می باشد که باعث شادابی پوست می شود.

 

 

چای سبز از روش های زیبایی پوست

 

 چای سبز چیزی است که اغلب نوشیده می‌شود. چای سبز حاوی مقادیر بسیار زیادی مواد و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که از پوستتان در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت می‌کند و بنابراین از روش های زیبایی پوست محسوب می شود.

 

 

 

نوشیدن قهوه بدون افزودنی

 

نوشیدن قهوه بدون افزودنی به پوستتان کمک زیادی می‌کند. قهوه از پوست شما در برابر تابش امواج خود محافظت کرده و از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

 

 

نوشیدن آب خیار

 اگر نوشیدن آب خالی برای‌تان سخت ، آن را با خیار طعم دار کنید . خیار کلسیم، پتاسیم، سیلیکا و منیزیم دارد که این مواد معدنی فوق‌العاده مفیدی برای پوستتان هستند. آب طعم دار شده با خیار بسیار لذیذ است.

 

 

آب کلم

برگ کلم برگ حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. ضمناً کلم برگ دارای ویتامین C بوده که باعث شفافیت و درخشش  پوست شما می شود.

 

 

آب نارگیل از روش های زیبایی پوست

 آب نارگیل دارای مقدار زیادی کلسیم، پتاسیم و ویتامین C بوده و برای پوستتان عالی است. باعث شفافیت و درخشش  پوست شما می شود همچنین آب نارگیل از پوست شما در برابر تابش‌های  نور خرشید محافظت می‌کند و مخصوصاً برای روزهای آفتابی و گرم تابستان بسیار مفید است.

 

 

 

آب گوجه‌فرنگی

مواد موجود در گوجه فرنگی به محافظت از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب کمک می‌کند. این مواد باعث میشود پروسهٔ پیری را کند شود. آب گوجه فرنگی نوشیدنی بسیار خوب برای شروع روز است و از روش های زیبایی پوست می باشد.

 

نوشیدن آب انار از روش های زیبایی پوست

آب انار خالص ، تمام چیزهایی را که برای یک پوست سالم، زیبا و نرم لازم است دارا می باشد آب انار  چین و چروک صورت را کاهش می دهد.

 

 

آب آلوئه ورا از روش های زیبایی پوست

این نوشیدنی، خوشایند است و طعم جدید و تازه‌ای دارد. آب آلوئه ورا علائم زودرس پیری پوست را کاهش می دهد و پوست را را شفاف و درخشان می‌کند.

 

 

در آخر، در واقع زیبایی صورت با تکنیک های آرایش و میکاپ  تامین می شود و بسیاری از نقص ها و مشکلات پوستی را پنهان می کند . بنابر این علاوه بر روش های زیبایی پوست ، ژنتیک و تغذیه در زیبایی پوست و مو بسیار موثر است.

 

lkfu : http://drsodaei.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA/





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: